(45) Acceleratie Pomp Membraan voor Pierburg DIDTA Carburateur PM10738

Pierburg
PM10738
9505284353664
    Levertijd: Uit voorraad leverbaar
Bestel
  • Beschrijving
  • Meer

PM10738
Acceleratie Pomp Membraan voor een Pierburg DIDTA carburateur.

PM10738 Acceleratie Pomp Membraan voor Pierburg DIDTA Carburateur

Let u op dat de DIDTA tijdens zijn "loopbaan" meerdere, verschillende, membranen gebruikt heeft.
Controleert u daarom goed of dit het juiste membraan voor uw Pierburg DIDTA is.

De belangrijkste kenmerken van dit membraan zijn:

  • Diameter van het bovenste schoteltje: 15.7 mm
  • Diameter van het onderste schoteltje: 22.1 mm
  • Hoogte van het nokje, gemeten vanaf het schoteltje: 12.15 mm
  • Totale hoogte: 15.3 mm
  • Punt van het nokje: massief, plat
  • Boutgat afstand, hart-op-hart, diagonaal: 40 mm

Dit artikel wordt per stuk geleverd en is dus ook per stuk geprijsd.
Benodigd aantal per carburateur: 1

PM10738 Acceleratie Pomp Membraan voor Pierburg DIDTA Carburateur

Dit is nummer 45 op de tekening van de Pierburg DIDTA carburateur.

Dit is Ons Artikel Nummer: PM10738

* Made in Italy *

De werking en rol van de acceleratiepomp in een carburateur:

Dit membraan wordt bediend door een hendel die gekoppeld is aan het gasstangenstelsel.

Als u het gas loslaat, wordt het membraan door een veer naar de ruststand gedrukt en zuigt daarbij de pompkamer vol met brandstof.
Een eenwegventiel zorgt er dan voor dat de brandstof niet terug kan sijpelen naar de vlotterkamer.

Als u dan vanuit de stationairstand gasgeeft, drukt de voorgenoemde hendel het membraan in dat dan de voor handen zijnde brandstof via de acceleratiesproeier in de gasbuis spuit.

Zo wordt voorkomen dat de motor bij plotseling gasgeven "verzuipt in lucht".

Als u dan vervolgens het gas weer loslaat, zuigt de pompkamer zich weer vol benzine en kan het proces zich herhalen.

Een prima systeem dat decennia lang op allerhande carburateurs van allerhande merken gebruikt is. Niet alleen Solex maar ook Dellorto, Weber, Pierburg, Zenith en Mikuni maakten hier gebruik van.
Echter, het feilloos functioneren van het systeem valt en staat met het goed functioneren van de pomp en daarmee met de staat van het membraan.

Deze membranen zijn intussen door veroudering en zeer agressieve moderne brandstoffen in steeds slechtere staat en kunnen dan verharden of zelfs scheuren wat dan een brandstoflekkage tot gevolg heeft!

De enige verstandige optie is dan het vervangen van het membraan.

Een overzicht van alle door ons leverbare membranen voor Solex carburateurs vindt u HIER.

PM10738 Acceleratie Pomp Membraan voor Pierburg DIDTA Carburateur


PM10738 Acceleratie Pomp Membraan voor Pierburg DIDTA Carburateur

PM10738
Acceleratie Pomp Membraan voor een Pierburg DIDTA carburateur.

Let u op dat de DIDTA tijdens zijn "loopbaan" meerdere, verschillende, membranen gebruikt heeft.
Controleert u daarom goed of dit het juiste membraan voor uw Pierburg DIDTA is.

De belangrijkste kenmerken van dit membraan zijn:

  • Diameter van het bovenste schoteltje: 15.7 mm
  • Diameter van het onderste schoteltje: 22.1 mm
  • Hoogte van het nokje, gemeten vanaf het schoteltje: 12.15 mm
  • Totale hoogte: 15.3 mm
  • Punt van het nokje: massief, plat
  • Boutgat afstand, hart-op-hart, diagonaal: 40 mm

Dit artikel wordt per stuk geleverd en is dus ook per stuk geprijsd.
Benodigd aantal per carburateur: 1

Dit is nummer 45 op de tekening van de Pierburg DIDTA carburateur.

Dit is Ons Artikel Nummer: PM10738

PM10738 Acceleratie Pomp Membraan voor Pierburg DIDTA Carburateur

PM10738 Acceleratie Pomp Membraan voor Pierburg DIDTA Carburateur


PM10738 Acceleratie Pomp Membraan voor Pierburg DIDTA Carburateur

De werking en rol van de acceleratiepomp in een carburateur:

Dit membraan wordt bediend door een hendel die gekoppeld is aan het gasstangenstelsel.

Als u het gas loslaat, wordt het membraan door een veer naar de ruststand gedrukt en zuigt daarbij de pompkamer vol met brandstof.
Een eenwegventiel zorgt er dan voor dat de brandstof niet terug kan sijpelen naar de vlotterkamer.

Als u dan vanuit de stationairstand gasgeeft, drukt de voorgenoemde hendel het membraan in dat dan de voor handen zijnde brandstof via de acceleratiesproeier in de gasbuis spuit.

Zo wordt voorkomen dat de motor bij plotseling gasgeven "verzuipt in lucht".

Als u dan vervolgens het gas weer loslaat, zuigt de pompkamer zich weer vol benzine en kan het proces zich herhalen.

Een prima systeem dat decennia lang op allerhande carburateurs van allerhande merken gebruikt is. Niet alleen Solex maar ook Dellorto, Weber, Pierburg, Zenith en Mikuni maakten hier gebruik van.
Echter, het feilloos functioneren van het systeem valt en staat met het goed functioneren van de pomp en daarmee met de staat van het membraan.

Deze membranen zijn intussen door veroudering en zeer agressieve moderne brandstoffen in steeds slechtere staat en kunnen dan verharden of zelfs scheuren wat dan een brandstoflekkage tot gevolg heeft!

De enige verstandige optie is dan het vervangen van het membraan.

Een overzicht van alle door ons leverbare membranen voor Solex carburateurs vindt u HIER.

!