(18) Pomp Membraan voor Weber DCN carburateur 47407.249

Weber
47407.249
9501911129169
    Levertijd: Uit voorraad leverbaar
Bestel
  • Beschrijving
  • Meer

74707.249
Pomp Membraan voor Weber DCN carburateurs.

Let u op dat niet elke versie van de DCN voorzien is van een acceleratiepomp !

Dit membraan is voorzien van een nok met geveerde messing punt. De totale hoogte van de nok + punt bedraagt 12,5 mm gemeten vanaf het schoteltje.

De diameter van dat bovenste schoteltje bedraagt 25.3 mm.

In de loop der tijd zijn er verschillende membranen gebruikt dus vergelijkt u s.v.p. aandachtig uw oude membraan met die op de foto.
In geval van twijfel, neemt u dan gerust contact met ons op.

Benodigd aantal per carburateur: 1

Dit is nummer 18 op de tekening.

Weber Onderdeel Nummer: 47407.249 - Vervangt oorspronkelijk nummer 47407.018 welke niet meer leverbaar is.

Dit membraan wordt bediend door een hendel die gekoppeld is aan het gasstangenstelsel.

Als u het gas loslaat, wordt het membraan door een veer naar de ruststand gedrukt en zuigt daarbij de pompkamer vol met brandstof.
Een eenwegventiel zorgt er dan voor dat de brandstof niet terug kan sijpelen naar de vlotterkamer.

Als u dan vanuit de stationairstand gasgeeft, drukt de voorgenoemde hendel het membraan in dat dan de voor handen zijnde brandstof via de acceleratiesproeier in de gasbuis spuit.

Zo wordt voorkomen dat de motor bij plotseling gasgeven "verzuipt in de lucht".

Als u dan vervolgens het gas weer loslaat, zuigt de pompkamer zich weer vol benzine en kan het proces zich herhalen.

Een prima systeem dat decennia lang op allerhande carburateurs van allerhande merken gebruikt is. Niet alleen Weber maar ook Dellorto, Solex, Pierburg, Zenith en Mikuni maakten hier gebruik van.
Echter, het feilloos functioneren van het systeem valt en staat met het goed functioneren van de pomp en daarmee met de staat van het membraan.

Deze membranen zijn intussen door veroudering en zeer agressieve moderne brandstoffen in steeds slechtere staat en kunnen dan verharden of zelfs scheuren wat dan een brandstoflekkage tot gevolg heeft!

De enige verstandige optie is dan het vervangen van het membraan.

Een overzicht van een aantal van de leverbare Weber membranen vindt u HIER.

47407.249 Pomp Membraan voor Weber DCN carburateurs

47407.249 Pomp Membraan voor Weber DCN carburateurs

47407.249
Pomp Membraan voor Weber DCN carburateurs.

Let u op dat niet elke versie van de DCN voorzien is van een acceleratiepomp !

Dit membraan is voorzien van een nok met geveerde messing punt. De totale hoogte van de nok + punt bedraagt 12,5 mm gemeten vanaf het schoteltje.

De diameter van dat bovenste schoteltje bedraagt 25.3 mm.

In de loop der tijd zijn er verschillende membranen gebruikt dus vergelijkt u s.v.p. aandachtig uw oude membraan met die op de foto.
In geval van twijfel, neemt u dan gerust contact met ons op.

Benodigd aantal per carburateur: 1

Dit is nummer 18 op de tekening.

Weber Onderdeel Nummer: 47407.249 - Vervangt oorspronkelijk nummer 47407.018 welke niet meer leverbaar is.

47407.249 Pomp Membraan voor Weber DCN carburateurs

47407.249 Pomp Membraan voor Weber DCN carburateurs

(18) Pomp Membraan voor Weber DCN carburateurs 47407.249

Dit membraan wordt bediend door een hendel die gekoppeld is aan het gasstangenstelsel.

Als u het gas loslaat, wordt het membraan door een veer naar de ruststand gedrukt en zuigt daarbij de pompkamer vol met brandstof.
Een eenwegventiel zorgt er dan voor dat de brandstof niet terug kan sijpelen naar de vlotterkamer.

Als u dan vanuit de stationairstand gasgeeft, drukt de voorgenoemde hendel het membraan in dat dan de voor handen zijnde brandstof via de acceleratiesproeier in de gasbuis spuit.

Zo wordt voorkomen dat de motor bij plotseling gasgeven "verzuipt in de lucht".

Als u dan vervolgens het gas weer loslaat, zuigt de pompkamer zich weer vol benzine en kan het proces zich herhalen.

Een prima systeem dat decennia lang op allerhande carburateurs van allerhande merken gebruikt is. Niet alleen Weber maar ook Dellorto, Solex, Pierburg, Zenith en Mikuni maakten hier gebruik van.
Echter, het feilloos functioneren van het systeem valt en staat met het goed functioneren van de pomp en daarmee met de staat van het membraan.

Deze membranen zijn intussen door veroudering en zeer agressieve moderne brandstoffen in steeds slechtere staat en kunnen dan verharden of zelfs scheuren wat dan een brandstoflekkage tot gevolg heeft!

De enige verstandige optie is dan het vervangen van het membraan.

Een overzicht van een aantal van de leverbare Weber membranen vindt u HIER.

!